دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (3677 مشاهده)
چکیده - رسالت نظام­ های آموزشی، ایجاد تغییـرات مطلـوب در نگـرش­ هـا، شناخت ها و در نهایت رفتار انسان­ها با  روش های نوین تدریس که مجموعه ­ای از تکالیف مشتمل برآگاهی و معلومات مشخص، ساخت فکری و فرآیندهای شناختی، تعیین شده است. این پژوهش در دو قسمت: الف- مفهوم روش­­ های نوین تدریس، معرفی نمونه ­های بارز و پرکاربرد آن در کلاس ­های ریاضی دوره­ ی ابتدایی که شامل: استقرایی، فراگیری مفهوم، تفکر استعاره­ ای، همیاری، مشاوره­ ای، کاوشگری، یادگیری زایشی. ب- جهت دستیابی به اهداف پژوهش، جامعه­ ی آماری شامل (176) دانش‌آموز دختر پایه ­ی ششم ابتدایی شبکه­ ی همیار بالاتجن شهرستان قائم­شهر درسال تحصیلی (96-1395) بود؛ که به روش تصادفی ساده، یک کلاس از مدرسه­ ی شهدا و یک کلاس از مدرسه­ ی هدایت انتخاب شدند. به مدت یک نوبت(ترم) درس ریاضی برای دانش­ آموزان شهدا به روش­­ سنتی، و برای دانش­ آموزان هدایت با روش های نوین تدریس صورت پذیرفت. روش شبه­ آزمایشی با طرح پیش ­آزمون و پس ­آزمون انجام شد. با استفاده از آزمون تی، تجزیه و تحلیل، نتایج پیش آزمون، تفاوت معنی‌داری نشان نداد. مقایسه­ ی میانگین نمرات پس­ آزمون بین دانش ­آموزان دو مدرسه با آزمون تی، نشان داد که بین کاربرد روش ­­های نوین تدریس با بهبود عملکرد یادگیری ریاضی، ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد.
 
متن کامل [DOC 152 kb]   (103 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۶/۳۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb