دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1057 مشاهده)
توسعه روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از این فناوری ها در فرآیند آموزش و یاددهی یادگیری موجب شده است عصر جدیدی در زندگی جوامع بشری آغاز گردد که جامعه اطلاعاتی نامیده می شود. برای ورود به این دوره نیاز به تمهیدات و امکاناتی لازم است که مهمترین آن بسترسازی مناسب فرهنگی است که نخستین اقدام در این خصوص لحاظ نمودن موضوع چگونگی استفاده بهینه از نرم افزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه آموزش عمومی است. در این مقاله نگاهی به فرآیند آموزش معلمان ریاضی و در رویکرد وسیع تر در توسعه و تعالی مدارس داریم. برای آماده سازی و آموزش معلمان ریاضی در جامعه به شدت در حال تغییر و تاثیر گرفته از فناوری اطلاعات و ارتباطات استراتژی های گوناگونی بر اساس به کارگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش معلمان درس ریاضی به کار گرفته می شود.  بررسی و تجزیه و تحلیل این شیوه آموزشی به ما نشان داده است که عنصر اصلی آن تغییر مداوم و پیاپی می باشد. از این رو  بایستی معلمان رویکردی مبتنی بر افزایش مهارت و تطبیق خود با شرایط برگزینند. این رویکرد بایستی با رشد سریع دانش و تقاضای دانش اموزان هم گام باشد. در عصر کنونی معلمان ملزم به پویایی و به کارگیری از منابع جدید و تلفیق آن با درس ریاضی و تولید محتوای مناسب و جذاب برای ارائه به دانش آموزان می باشند تا بتوانند آنان را در کلاس درس ریاضی با خود همراه کنند.
 
متن کامل [DOCX 596 kb]   (36 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb