دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1402 مشاهده)
چکیده
برخی از مفاهیم پر کاربرد ریاضی در دوره ابتدایی آموزش داده می شود و اگر این مطالب درست تفهیم نشود ، دانش اموزان نه تنها در ان پایه ضعیف عمل می کنند و نمره خوبی کسب نمی کنند ، یلکه درپایه های بالاترنیز  قادر به حل مسائل کاربردی در ان زمینه نخواهند بود و روند دور شدن  آنها  از درس ریاضی به صورت تصاعدی افزایش می یابد . اما اگر در ابتدای اشنایی دانش آموز با هر تعریف و مفهوم ریاضی یک جانشانی درست در ذهن انجام دهیم ، نه تنها فرایند یادگیری درست و کامل انجام می شود ، چه یسا می توان خیلی سریعتر مطالب فراتر از درس را نیز به دانش اموزان یاد داد . ازجمله مفاهیم اصلی و پر کاربرد ریاضی مفهوم تناسب می باشد ، که هم در حل مسائل دوره ابتدایی و هم در دروس فیزیک و شیمی دوره متوسطه بسیار پر کاربرد است . دراین مقاله سعی کردیم تا مفهوم نسبت را به یک مسئله تاریخی مربوط سازیم و یا کمک آن به راحتی مسائل گوناگون را حل کنیم 
متن کامل [DOCX 178 kb]   (45 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb