[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش حل مسائل تناسب با استفاده از کیسه بدون استفاده از جدول تناسب، در دوره ابتدایی
خانم زهرا شمس نجف ابادی ، خانم زهره شمس نجف آبادی، خانم مهناز دری نجف ابادی
چکیده:   (892 مشاهده)
چکیده
برخی از مفاهیم پر کاربرد ریاضی در دوره ابتدایی آموزش داده می شود و اگر این مطالب درست تفهیم نشود ، دانش اموزان نه تنها در ان پایه ضعیف عمل می کنند و نمره خوبی کسب نمی کنند ، یلکه درپایه های بالاترنیز  قادر به حل مسائل کاربردی در ان زمینه نخواهند بود و روند دور شدن  آنها  از درس ریاضی به صورت تصاعدی افزایش می یابد . اما اگر در ابتدای اشنایی دانش آموز با هر تعریف و مفهوم ریاضی یک جانشانی درست در ذهن انجام دهیم ، نه تنها فرایند یادگیری درست و کامل انجام می شود ، چه یسا می توان خیلی سریعتر مطالب فراتر از درس را نیز به دانش اموزان یاد داد . ازجمله مفاهیم اصلی و پر کاربرد ریاضی مفهوم تناسب می باشد ، که هم در حل مسائل دوره ابتدایی و هم در دروس فیزیک و شیمی دوره متوسطه بسیار پر کاربرد است . دراین مقاله سعی کردیم تا مفهوم نسبت را به یک مسئله تاریخی مربوط سازیم و یا کمک آن به راحتی مسائل گوناگون را حل کنیم 
واژه‌های کلیدی: کلید واژه- تناسب، کیسه، اموزش آسان، مسائل ساده، مسائل دشوار
متن کامل [DOCX 178 kb]   (29 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3781