دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1445 مشاهده)

چکیده :

هدف از  پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش به روش مونته سوری بر یادگیری مفاهیم ریاضی در دانش آموزان کم توان ذهنی است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و بر اساس ماهیت و نحوه گردآوری داده ها از نوع شبه آزمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان کم توان ذهنی مراکز آموزشی شهرستان لردگان تشکیل می دادند، در این تحقیق نمونه گیری به روش در دسترس صورت گرفت. بین پیش دبستانی ها، دو پیش دبستانی به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شده و دو گروه آزمایش و کنترل از آن انتخاب شد در این پژوهش یک کلاس10نفره  به عنوان آزمایش و یک کلاس  10 نفره  به صورت کنترل ارائه شد. در نهایت روش مونته سوری بر روی دانش آموزان گروه آزمایش اجرا و گروه کنترل در معرض آموزش رایج و سنتی قرار گرفتند. برنامه آموزشی مونته سوری در 5 بخش (مهارت های زندگی روزمره، مهارت های حسی، مهار تهای محاسبه کردن، زبان و فرهنگ) سازماندهی شده و در طی 3 ماه بر روی نوآموزان اجرا شد.. پکیج آموزشی در تحقیق حاضر برگرفته از کتاب روش مونته سوری می باشد. ابزارهای گردآوری داده ها در پژوهش حاضر آزمون محقق ساخته ریاضیات بود. در این پژوهش در بخش آمار توصیفی میانگین و انحراف استاندارد، و در بخش آمار استنباطی جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس استفاده شده است. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که آموزش به روش مونته سوری بر یادگیری مفاهیم ریاضی و در دانش آموزان کم توان ذهنی تاثیر معنی داری دارد.


 

متن کامل [DOCX 93 kb]   (37 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb