[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
چالش پایه بالاتر، معلم ریاضی جدید یا همان قبلی
ابوالحسن سهولی
چکیده:   (416 مشاهده)
چکیده در سال‌های اخیر فرآیند آموزش ریاضی تحت تاثیر دو عامل قرار گرفته، اول: حق طلبی و حساسیت دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها نسبت به تدریس مفهومی، اصولی و معنادار ریاضی توسط معلم ریاضی، دوم: دغدغه‌های مالی معلم. از آن‌جایی که در حال حاضر تفاوت چندانی در حوزه‌ی مالی بین معلمی که موفق عمل می‌کند و معلمان کمتر موفق در امر تدریس وجود ندارد در این مقاله با مطرح کردن نظریه آموزش و پرورش باشگاهی و انتخاب معلم توسط هیئتی متشکل از مسئولان متخصص در حوزه آموزش ریاضی، اولیاء و خود دانش‌آموزان و با استفاده از ملاک‌های استاندارد انتخاب معلم سعی در ارائه روشی برای فائق آمدن بر این چالش داریم. به این ترتیب در ازای تامین مالی معلم توسط منابع خاص ذکر شده در مقاله، از یک طرف یادگیری بهتر و بیشتر دانش‌آموزان امکان پذیر می‌شود و از طرف دیگر امیدوار خواهیم بود با اجرای این طرح سبب ایجاد محیط رقابتی برای ارتقا علمی معلمان ریاضی شویم. 
واژه‌های کلیدی: آموزش ریاضی، آموزش و پرورش باشگاهی، نگرش دانش‌آموزان نسبت به ریاضیات، معلم ریاضی، یارانه آموزش
متن کامل [DOCX 36 kb]   (16 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3728