[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
فرآیندهای گفتمان معلمان ریاضی در دوره آموزشی برای جمع اعداد
کوروش جعفریان
چکیده:   (638 مشاهده)
این پژوهش با هدف بررسی طراحی فرآیندهایی در گفتمان معلمان ریاضی در گروه آموزشی برای جمع دو عدد یک رقمی در دوره آموزشی است که یک پژوهش کیفی است. تحلیل بر اساس داده های به دست آمده از صورتجلسه های بحث و گفتگو گروه آموزشی معلمان ریاضی در طول دوره تدریس درس هشتم کتاب آموزشی کانون برای جمع اعداد دوتایی صورت گرفته و پرسشنامه توسط گروه ریاضی طراحی شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که گروه آموزشی معلمان ریاضی از فرآیندهای زیر بهره برده اند: 1) تعیین اهداف درس؛ 2) تفسیرگفتمان ریاضی؛ 3) بررسی استفاده از گفتمان ریاضی؛ 4) پیش بینی رویکرد دانش آموزان.
واژه‌های کلیدی: طراحی گفتمان ریاضی، دوره آموزشی
متن کامل [DOCX 300 kb]   (21 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۵ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3781