[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش استفاده از نوع ابزار در کیفیت تدریس و یادگیری پایدار ریاضی در دوره ابتدایی(اندازه گیری زاویه)
زهرا سادات علمدار بایگی
چکیده:   (317 مشاهده)
اندازه‏­ گیری با مقایسه کردن، مرتب کردن و کمّی کردن کیفیت‏ ها سرو کار دارد. اندازه‏ گیری نقش مهمی در برنامه درسی ریاضیات دارد، زیرا باعث می‏ شود تا کودکان مفید بودن ریاضیات را در زندگی روزمرّه درک کرده، ایده‏ ها و مهارت‏ های ریاضی فراوانی ابداع کنند. از آنجا که موضوع اندازه گیری یکی از مباحث محتوایی ریاضیات مدرسه ای می باشد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. و دانش آموزان در یادگیری پایدار مفهوم آن با مشکلاتی مواجه هستند. لذا هدف از پژوهش حاضر نقش نوع ابزار در کیفیت تدریس و یادگیری پایدار اندازه گیری زاویه مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش دو گروه دانش آموز عادی و نابینا مورد پژوهش به روش درس پژوهی قرار گرفتند که نتیجۀ کار طراحی دو نقاله با توجه به نیازهای موجود در دو گروه بوده است.
 
واژه‌های کلیدی: کلید واژه: اندازه­ گیری، اندازه ­گیری زاویه، یادگیری پایدار، نوع ابزار، نقاله
متن کامل [DOC 99 kb]   (11 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3638