[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
برنامه‌ی یادگیری فردی در آموزش ریاضی برای کودکان هم سن با رویکرد ساختارگرا
نیوشا مستولی، انسیه خرمیان
چکیده:   (33 مشاهده)
این مقاله بر توصیف نقش برنامه­ ی یادگیری فردی برای کودکانی با مشکلات ریاضی  و نقص در محاسبه ریاضی متمرکز است، که برنامه­ های آن در یک رویکرد ساختارگرا مورد استفاده قرار می­گیرند. در این مورد نقش معلم بسیار مهم است. معلم باید استراتژی­های کافی را برای هر دانش آموز با استراتژی­های یادگیری تعاملی ترکیب نماید. همانطور که در مطالعه­ی موردی نشان داده شد، دانش آموزانی که از برنامه­های یادگیری فردی در یک رویکرد ساختارگرا بهره می­گیرند می­توانند مهارت­های ریاضی خود را بهبود بخشند. معلمانی می توانند ریاضی را در یک رویکرد ساختارگرا آموزش دهند که تسلط به مولفه­های کشف، یادگیری موقعیتی، تعامل در یاددهی و استفاده از یک برنامه­ی یادگیری مناسب  فردی باشند. معلمان با این رویکرد نتایج خوبی را با دانش آموزان خود به دست آورده و مهارت­های اجتماعی آنها را توسعه می دهند.
واژه‌های کلیدی: نقص در محاسبه ریاضی؛ برنامه‌ی یادگیری فردی؛ مشکلات ریاضی؛ رویکرد ساختارگرا.
متن کامل [DOCX 62 kb]   (6 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.053 seconds with 795 queries by yektaweb 3600