دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1095 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و نمره ریاضی دانش آموزان دبیرستانی دختر است. در این مطالعه، 79 نفر دانش آموز دبیرستانی به شیوه نمونه گیری شبه خوشه ای (نمونه گیری در دسترس) انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون-گلیزر، مهارت تفکر انتقادی آنان سنجیده شد. برای ارزیابی عملکرد دانش آموزان دبیرستانی در درس ریاضی، از آزمون ریاضی مدارس در امتحانات پایانی نیمسال اول سال تحصیلی استفاده گردید. داده های بدست آمده توسط نرم افزار spss نسخه 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که بین نمره تفکر انتقادی دانش آموزان دبیرستانی و نمره ریاضی آنان، ارتباط شدیدی در جهت مثبت وجود دارد. علاوه بر این، تفکر انتقادی دانش آموزان دبیرستانی در سطح پایینی قرار دارد.
 
متن کامل [DOCX 42 kb]   (37 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb