[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
خیام، سکه ها، مثلث و درستی استدلال
آقا سیدجمال بخشایش ، خانم مینا راستی بروجنی
چکیده:   (37 مشاهده)
اثبات و استدلال، ابزاری است که ریاضیات را انسجام می بخشد و به طور کلی در زندگی و به طور خاص در برنامه درسی ریاضی، از جایگاه خاصی برخوردار می‏ باشند. بسیاری از محققین آموزش ریاضی بر این باورند که اثبات و استدلال، برای توسعه تفکر منطقی ضروری بوده و یکی از ابزارهای مهم در آموزش و یادگیری ریاضیات می‏ باشد. با وجود تاکید بر اهمیت استدلال در ریاضی، برای دبیران ریاضی تدریس استدلال با چالش های فراوانی همراه است. در این مقاله به یکی از چالش های آموزش استدلال خواهیم پرداخت و می خواهیم به این سوال جواب دهیم که آیا می شود استدلال نیز اشتباه شود؟ در ادامه با حل مسأله هایی به این بررسی این چالش آموزشی اشاره شده است.
واژه‌های کلیدی: استدلال، آموزش ریاضی، حل مسأله
متن کامل [DOCX 107 kb]   (10 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - ترویجی | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.048 seconds with 795 queries by yektaweb 3600