دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1451 مشاهده)
 یکی از موضوعات مهم در برنامه درسی ریاضیات دبیرستانی ، مثلثات است که برای فهمیدن موضوع های دیگر درسی چون فیزیک نیوتنی ، نقشه برداری و شاخه های مهندسی لازم است. مثلثات یکی از شاخه های ریاضی است که جبر را با هندسه پیوند می زند. اما متاسفانه بسیاری از دانش آموزان در درک مفهوم مثلثات مشکل دارند. بنابراین در پی راهکاری برای درک بهتر مفهوم مثلثات توسط دانش آموزان شدم. با بررسی راه های مختلف به این نتیجه رسیدم که یادگیری مفهومی یک موضوع ریاضی از طریق دست ورزی و مشاهده ی عینی، این امکان را برای دانش­آموزان فراهم می­آورد که مفاهیم این درس­ها در ذهن آنها نهادینه شود. وسایل کمک آموزشی، اعم از ساده و پیچیده ،که به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل در امر تدریس و یادگیری در نظام های آموزشی به کار می روند، تئوری و عمل را با هم ترکیب کرده، باعث ماندگاری یادگیری و تثبیت یافته ها در کلاس درس می شوند
متن کامل [DOCX 134 kb]   (184 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb