دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (851 مشاهده)
هدف این مقاله ارائه نمونه ای از کارگاه های مورد نیاز برای دبیران متوسطه اول و ابتدایی است. در این پژوهش معلمان ابتدا در کارگاهی با مفاهیم طرح مساله در آموزش ریاضی آشنا شده سپس ایده های نوآوری در طرح مساله بیان شد. بعد از آموزش مفاهیم و روش های مورد نیاز اولیه از شرکت کنندگان پس از گروه بندی خواسته شد مساله ای شبیه یک مساله مشخص شده از کتاب هفتم طرح کنند. در پایان پس از جمع آوری و بررسی مسائل مطرح شده در هر گروه پرسش نامه ای درباره ضرورت و خودرازیابی معلمان از طرح مساله تکمیل گردید. بررسی مسائل طرح شده نشان می دهد بیشتر معلمان ترجیح می دهند در همان بافت مساله اصلی بمانند و آنعده که به سراغ زمینه های جذاب و کاربردی می روند در انتخاب اعداد مطابق با واقعبت دچار چالش می شوند. نتایج پرسش نامه نشان می دهد برگزای جلسات معرفی روش های نوین در قالب گروه وکار عملی باعث می شود با در موقعیت قرار گرفتن، اهمیت و لذت خلاق بودن، درک تفاوت های فردی و تصور درست از مهارت های خود داشتن را بهبود دهد.
واژه‌های کلیدی: طرح مساله، کارگاه ریاضی، معلمان.
متن کامل [DOCX 43 kb]   (18 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb