دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1137 مشاهده)
امروزه تدریس خوب به معنای کمک به خوب یادگرفتن است تا دانش‌آموز موضوع را درک کند و در تجزیه و تحلیل، حل‌های مشابه و یافتن راه حل برای موارد مشابه توانا باشد. دوره ابتدایی سرنوشت ساز ترین دوره زندگی هر فرد است، و ریاضی درسی است که شیوه قکر کردن و اندیشیدن را آموزش می‌دهد. این پژوهش با روش توصیفی تحلیلی، کلاس های ریاضی دو کشور آسیایی سنگاپور و ژاپن براساس نتایج «آزمون تیمز» انتخاب کرده است، کلاس‌هایی که با رویکرد حل مسئله، تفکر ارتباط‌وار ریاضی و انتقادی است که از شیوه‌های نوین آموزش بهره برده‌اند. درکشور ما در سال‌های اخیر، وزارت آموزش وپرورش اقدام به تغییر در ساختار نظام آموزشی و به تبعیت آن تغییر در  کتاب های درسی، حتی استفاده از نظام ارزشیابی توصیفی کرده است در این پژوهش تلاش شده است تا با بازنگری و مطالعه روش‌های یاددهی یادگیری  در آموزش ریاضی ابتدایی ایران، راه حل‌هایی برای شیوه پیاده سازی و الگوگیری از این کشورها براساس فرهنگ و موقعیت  ملی و سند تحول بنیادی کشورمان، بر اساس تغییر دیدگاه معلمان ابتدایی در اداره کلاس، تشکیل گروه‌های آموزش ریاضی ابتدایی با حضور معلمان ریاضی مقطع دوم، آموزش پیوسته معلمان، تغییر نگرش اولیا، و تغییراتی در کتاب‌های ریاضی از نظر حجم و محتوا، تحصیح نظام ارزشیابی توصیفی و شیوه استخدام معلمان ابتدایی ارائه نماید.
 
متن کامل [DOCX 47 kb]   (38 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb