دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1568 مشاهده)
 هدف این تحقیق، بررسی سواد ریاضی دانش آموزان( متوسط سنی 14 سال)  پایه سوم راهنمایی در سال 90  و پایه هشتم در سال 96 است. سواد ریاضی معطوف به سنجش توانایی دانش آموزان در حل مسائل زمینه مدار دنیای واقعی است.بر طبق چارچوب نظری سواد ریاضی در پیزا، ریاضیات به چهار شاخه کمیت، فضاوشکل، رابطه و تغییر و عدم قطعیت و داده تقسیم می شود. دراین تحقیق از نمونه 71 نفری در سال 90 و نمونه 87 نفری در سال 96 با معیار یکسان بودن عملکرد عمومی ریاضی این دو گروه، آزمون سواد ریاضی به عمل آمد. سوالات تحقیق عبارتند از :1)سطح سواد دانش آموزان در سال 90 و 96 چگونه بود؟2) دانش­آموزان در سال های 90 و 96 درچهار شاخه ی ریاضی چه تفاوت عملکردی نشان دادند؟3)دانش آموزان  هر دو گروه  در چهار شاخه ریاضی چه عملکردی داشته اند؟نتایج تحقیق  نشان داد که سواد ریاضی این دو گروه تفاوت معناداری دارد. در سال 96 دانش آموزان به طور معنا داری از دانش آموزان سال 90 سواد ریاضی بالاتری  داشتند. هر دو گروه در عدم قطعیت بهتر و در کمیت عملکرد ضعیف تری داشتند. در هر چهار شاخه تغییرات از سال 90 به  96 مثبت بود.
 
متن کامل [DOCX 297 kb]   (69 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb