دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (2795 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط میان ارتباط استرس انتظارات تحصیلی والدین با اضطراب ریاضی دانش آموزان بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دارای اضطراب امتحان ریاضی در سال تحصلی 96-95 بودند که از میان آنها به صورت نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای 80 نفر را به عنوان نمونه انتخاب کردیم. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از روش تحلیل رگرسیون چندمتغیری و برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه پرسشنامه استرس انتظارات تحصیلی والدین و پرسشنامه اضطراب ریاضی استفاده شده است. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که میان استرس انتظارات تحصیلی والدین با اضطراب ریاضی دانش آموزان ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد  (001/0>p). بحث و نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که، هنگامی که فرد تا حدودی از اضطراب ریاضی رنج می برد، نمی تواند عملکرد مطلوبی در این حیطه داشته باشد و این خود مادامی که با انتظارات غیرمنطقی والدین همراه شود می تواند بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان اثر بسیار مخربی بر جای بگذارد.
متن کامل [DOCX 30 kb]   (95 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۲۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb