دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (798 مشاهده)
این مطالعه به بررسی توسعه درک مفهومی دانش ­آموزان از اندازه­ گیری مساحت می ­پردازد. در همین راستا از فعالیت مدل­سازی به نام جعبه کیک به عنوان ابزاری برای توسعه درک مفهومی دانش­ آموزان استفاده شد. شرکت­ کنندگانِ این مطالعه، 34 دانش ­آموز دختر پایه پنجم از شهرستان سیرجان و 18 دانش ­آموز دختر پایه ششم از روستای دهکهانِ شهرستان کهنوج می ­باشند. این مطالعه از نوع کمی و به صورت طرح پیش آزمون و پس آزمون می­باشد. منابع جمع­آوری داده ­ها، پاسخ­ های دانش ­آموزان و یادداشت میدانی، عکس و فیلم بود. برای تجزیه و تحلیل داده­ ها از آماره­ های توصیفی میانگین، ماکزیمم و مینیمم استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ­های مطالعه نشان داد اجرای فعالیت مدل­سازی سبب شده است که میانگین نمرات دانش ­آموزان در پس ­آزمون نسبت به پیش ­آزمون  به طور قابل توجهی افزایش یابد و سبب شود تا درک دانش ­آموزان از مساحت بهبود یابد. این مطالعه به این نکته تأکید می ­کند مدل­سازی ابزاری توانمند برای توسعه درک مفهومی دانش­ آموزان از مفاهیم ریاضی است.

 
متن کامل [DOCX 1404 kb]   (37 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb