[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
دانش پداگوژیکی معلمان ریاضی
لیلا منصوری ، رضا صفدری
چکیده:   (494 مشاهده)
هدف این مقاله بحث درمورد دانش محتوایی پداگوژیکی و تفاوت آن با دانش موضوعی می باشد. این موضوع وبحث در مورد آن دارای اهمیت است چرا که عقیده ی مرسوم در جامعه این است که: اگر یک معلم ریاضی ، دانش ریاضی را به خوبی بداند و در زمینه‌ی ریاضیات دانش کافی را کسب کند ، در نتیجه آن معلم ، معلم کارآمد وخوبی است و ریاضی را به خوبی میتوا ند آموزش دهد . بنابراین سوال این پژوهش به صورت زیر مطرح شد: آیا مشکلات معلمان در آموزش (در این جا آموزش هندسه)، فقط مربوط به  ضعف آنان در دانش موضوعی است؟
به منظور دست یابی به این هدف از 9 نفر از معلمان ریاضی مصاحبه به عمل آمد و درمورد مشکلات آنان در تدریس هندسه سؤالاتی شد و بنابر نتایجی که ازاین تحقیق به دست آمد، بسیاری از مشکلات تدریس معلمان به ضعف آن ها در دانش محتوایی پداگوژیکی برمی گردد و معلمان  علاوه بر داشتن دانش موضوعی[1] ، از دانش محتوایی پداگوژیکی[2] نیز باید برخوردار باشند.
 
[1] -content knowledge
[2] -pedagogical content knowledge
واژه‌های کلیدی: دانش موضوعی، دانش محتوایی پداگوژیکی
متن کامل [DOC 74 kb]   (25 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731