دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1042 مشاهده)
هدف این مقاله بحث درمورد دانش محتوایی پداگوژیکی و تفاوت آن با دانش موضوعی می باشد. این موضوع وبحث در مورد آن دارای اهمیت است چرا که عقیده ی مرسوم در جامعه این است که: اگر یک معلم ریاضی ، دانش ریاضی را به خوبی بداند و در زمینه‌ی ریاضیات دانش کافی را کسب کند ، در نتیجه آن معلم ، معلم کارآمد وخوبی است و ریاضی را به خوبی میتوا ند آموزش دهد . بنابراین سوال این پژوهش به صورت زیر مطرح شد: آیا مشکلات معلمان در آموزش (در این جا آموزش هندسه)، فقط مربوط به  ضعف آنان در دانش موضوعی است؟
به منظور دست یابی به این هدف از 9 نفر از معلمان ریاضی مصاحبه به عمل آمد و درمورد مشکلات آنان در تدریس هندسه سؤالاتی شد و بنابر نتایجی که ازاین تحقیق به دست آمد، بسیاری از مشکلات تدریس معلمان به ضعف آن ها در دانش محتوایی پداگوژیکی برمی گردد و معلمان  علاوه بر داشتن دانش موضوعی[1] ، از دانش محتوایی پداگوژیکی[2] نیز باید برخوردار باشند.
 
[1] -content knowledge
[2] -pedagogical content knowledge
متن کامل [DOC 74 kb]   (52 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb