[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه کلیات کتب ریاضی هفتم و هشتم ایران و ترکیه و تاثیر آن بر عملکرد دانش آموزان این کشور ها از سال 2007 در آزمون تیمز
صفورا آذری ، علی اکبر پژهان
چکیده:   (977 مشاهده)
چکیده -  تعلیم و تربیت از جمله پدیده های اجتماعی است که همکاری بی دریغ آحاد جامعه را ایجاب می کند. هر انسانی به عنوان یک فرد از جامعه امروز حق دارد که از تربیت مناسب و متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی جامعه ای که در آن زندگی می کند، بهرمند گردد. از نظر جامعه شناسان، رابطه نظام آموزشی با توسعه هر کشور از آن جهت قابل بررسی است که توسعه واقعیتی است فراهم آمده از مجموعه کنش های عقلانی و منطقی افراد جامعه و در این میان آموزش عامل بسیار مهمی است که به وسیله آن      می توان به عقلانی کردن اعمال و بهینه کردن رفتار انسان ها پرداخت. در این مقاله به مقایسه مطالب ارائه شده در دو کتب درسی ریاضی پایه هفتم و هشتم کشور ترکیه و ایران پرداخته ایم کتب دو کشور در کلیات شبیه هم بوده اند ولی کتب ترکیه تاکید زیادی بر حل مسئله داشته و طوری نوشته شده است که کمک بیشتری به خودآموزی فراگیران دارد و مسائل کاربردی زیادی در آن گنجانده شده است در پایان به مقایسه عملکرد دانش آموزان دو کشور، در آزمون بین المللی تیمز در سال های 2007-2011 و 2015 شده و به طور جزیی تر تیمز 2015 را مورد بررسی قرار داده ایم.   
 
واژه‌های کلیدی: کلید واژه- کتب درسی ریاضی – ایران – ترکیه – تیمز
متن کامل [DOC 320 kb]   (69 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3755