[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
واقعیت افزوده و نقش آن در آموزش ریاضیات
سمیه سادات میرمعینی، سوسن بالغی زاده، افسانه عسگری
چکیده:   (713 مشاهده)
چکیده:
فن‌آوری اطلاعات، امکان ایجاد  نوآوری در ابزار تدریس، یاددهی و یادگیری ریاضیات را، چه در داخل و یا خارج از کلاس درس فراهم نموده است. این مقاله عوامل بالقوه و چالش‌های به‌کارگیری فن‌آوری واقعیت افزوده[1] را در آموزش ریاضی ارائه می‌دهد. با این تکنولوژی دانش آموزان قادر خواهند بود اشکال هندسی را به صورت سه بعدی مشاهده کنند و ساختار هندسی آنهارا بهتر درک کنند. از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌توان، با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، برای دیدن اشکال هندسی سه بعدی، استفاده نمود. در این مقاله، روش‌های کاربرد سیستم های ساده فن‌آوری واقعیت افزوده برای بهینه سازی قابلیت‌های آموزش ریاضیات، توضیح داده شده است.

 


[1]  AR(Augmented Reality)
واژه‌های کلیدی: واقعیت افزوده(Augmented Reality)، آموزش ریاضی، نرم افزار طراحی اشکال سه بعدی (Autodesk Maya)
متن کامل [DOCX 2913 kb]   (27 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۲ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731