[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
روشی برای حل مسائل نسبت، تناسب دارای نسبت‌های کسری
احمد حیدری
چکیده:   (326 مشاهده)
با حمد و سپاس خداوند متعال که خود قادر و داناست و به بندگانش از نعمت‌های خود ارزانی داشته و دانایی که یکی از این نعمت‌های گرانبهاست باعث حل مسائل و مشکلات توسط دانایان می‌شود.
در حل مسائل و تمرینات ریاضی یکی از مهمترین موارد، دانایی و درک صورت مسئله یا سؤال است که اگر دانش‌آموز و یا معلم از این درجه دانایی و درک خواسته‌های مسائل و سؤالات برخوردار باشند راه یاد گرفتن هموار می‌شود.
باتوجه به اینکه اکثر معلمان پایه ششم در درس ریاضی تخصص لازم ندارند در تدریس بعضی از مطالب این کتاب از جمله نسبت‌های کسری، برای یادگیری دانش‌آموزان دچار مشکلاتی می‌شوند.
اینجانب برآن شدم روشی برای تدریس این مطلب که دانش‌آموزان در یادگیری و حل مسائل آن با مشکل و کج فهمی روبرو هستند بیان کنم.
واژه‌های کلیدی: نسبت، تناسب، نسبت کسری، کج فهمی، کسرهای مساوی
متن کامل [DOC 88 kb]   (9 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۲ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3638