[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش فعالیت ها در یادگیری و فهم صحیح درس ریاضی
آقای سالم برزگر ، آقای رضا رحیمی
چکیده:   (35 مشاهده)
     یادگیری ریاضی فقط از طریق تجربه کردن، سوال کردن، کشف کردن، رد کردن، توضیح دادن و بحث کردن صورت می گیرد. بنابراین برای یادگیرنده، ریاضی باید نوعی از یادگیری باشد که به حداقل دانش پایه ای و مقدار زیادی تجربه در بررسی موقعیت ها، با استفاده از انواع خاصی از مهارت فکری، احتیاج داشته باشد[5]. در این مقاله به دلیل محدودیت فقط به سه نمونه فعالیت از پایه های مختلف[1] همراه با شیوه آموزش آنها، اشاره شده است که این روش، در کلاس های درس محقق، همواره در جهت رسیدن دانش آموزان، به یادگیری و فهم صحیح کمک موثری نموده است.
 
 
[1] . انتخاب مثال از پایه های مختلف متوسطه به این دلیل انجام گرفته ،که بیان شود اجرای این روش در تمام پایه ها میسر است.
 
واژه‌های کلیدی: یادگیری، فعالیت، حل مساله، آموزش.
متن کامل [DOC 119 kb]   (5 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - ترویجی | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۲ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.051 seconds with 795 queries by yektaweb 3600