دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (924 مشاهده)
چکیده - هدف این پژوهش رصد نتایج و بررسی تغییرات انجام شده در کتاب درسی ریاضی دهم می باشد و مفهوم "تابع" جهت، مطالعه موردی انتخاب شده است. برای انجام پژوهش گروه 27 نفره از دانش آموزان سال دهم ، که در این پژوهش گروه آزمایش نامیده شده اند با گروهی 27 نفره از دانش آموزان  سال دوم دبیرستان که تحت آموزش کتاب ریاضی 2 قبلا قرار گرفته بودند و با عنوان گروه کنترل نامیده می شود تحت مقایسه قرار گرفتندو در پایان، آزمون های مشترکی از گروهها به عمل آمد، سپس نتایج بدست آمده با کمک نرم افزارهای آماری مورد تجزیه و تحلیل  قرار گرفتند و فرضیه های پیش بینی شده با اهداف و چشم انداز تغییرات  کتاب، مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. بررسی ها نشان داد تغییرات کتاب درسی باعث افزایش توانایی دانش آموزان در طراحی طرحواره ها، همچنین باعث بالا رفتن میزان توانایی آنها در دریافت و درک مفهومی تری از مطالب و به طبع آن کاسته شدن از میزان بد فهمی ها و همچنین باعث افزایش توانایی دانش آموزان در حل مسائل فیزیکی  و باعث توانمندی کشف و ایجاد ارتباط مفاهیم اساسی ریاضی با علوم دیگر و زندگی روزمره شده است.در بررسی نتایج آزمونهای این پژوهش مشاهده معنی داری برای افزایش توانایی ترسیم نموداری دانش آموزان، مشاهده نشد. به عبارت دیگرتغییرات انجام شده در کتاب درسی، باعث بهبود مهارت ترسیم دانش آموزان نشده است.
 
متن کامل [DOCX 35 kb]   (47 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb