دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (912 مشاهده)
یکی از مشکلات اساسی معلمان در آموزش ریاضی، عدم علاقه و همکاری دانش­آموزان در این فرآیند است. اغلب دانش­آموزان، ریاضی را درسی خشک و پر از فرمول می­دانند که باید با حفظ فرمول­ها و روش­هایی خاص به سراغ حل مسائل آن رفت و بدون دانستن آن­ها، مسئله در نگاه اول غیر قابل حل بوده و یک نفر (مثل معلم) باید با چیزی شبیه شعبده، راهی را برای حل مسئله بیان کند. در این پژوهش، قصد داریم ابتدا به بررسی و بازخوانی برخی مشکلات دانش­آموزان در درس ریاضی پرداخته و سپس با توجه به استراتژی آموزشِ پروژه-محور، بر اساس یک بازی، پروژه­ای را معرفی نموده و نتایج اجرای آن در یک کلاس را بازگو کنیم. در این پژوهش ایده­ای به نام تدوین بوم حل مسئله به جای نوشتن پاسخ مسئله، معرفی و بررسی خواهد شد
متن کامل [DOCX 96 kb]   (37 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb