[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
چگونه یک بازی می تواند یک موقعیت آموزشی خلق کند
کمال براتی ارداجی
چکیده:   (245 مشاهده)
یکی از مشکلات اساسی معلمان در آموزش ریاضی، عدم علاقه و همکاری دانش­آموزان در این فرآیند است. اغلب دانش­آموزان، ریاضی را درسی خشک و پر از فرمول می­دانند که باید با حفظ فرمول­ها و روش­هایی خاص به سراغ حل مسائل آن رفت و بدون دانستن آن­ها، مسئله در نگاه اول غیر قابل حل بوده و یک نفر (مثل معلم) باید با چیزی شبیه شعبده، راهی را برای حل مسئله بیان کند. در این پژوهش، قصد داریم ابتدا به بررسی و بازخوانی برخی مشکلات دانش­آموزان در درس ریاضی پرداخته و سپس با توجه به استراتژی آموزشِ پروژه-محور، بر اساس یک بازی، پروژه­ای را معرفی نموده و نتایج اجرای آن در یک کلاس را بازگو کنیم. در این پژوهش ایده­ای به نام تدوین بوم حل مسئله به جای نوشتن پاسخ مسئله، معرفی و بررسی خواهد شد
واژه‌های کلیدی: نقاط ضعف دانش‌آموزان در درس ریاضی، آموزش پروژه-محور، بوم حل مسئله، بازی و آموزش
متن کامل [DOCX 96 kb]   (4 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3638