[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل بدفهمی های دانش آموزان در حل مسائل هندسه با تکیه بر مدل سلسه مراتب خطای نیومن
بهنام آیتی پور ، محسن صفارپور
چکیده:   (462 مشاهده)
همان طور که می دانیم آموزش مدرسه‌ای، مهم‌ترین بخش آموزش در هر کشور محسوب می‌شود و به دلیل بنیادی بودن این آموزش، جمعیت انبوه آموزش‌گیرندگان و شرایط سنی آن‌ها، آموزش در این سطح، شرایط و امکانات خاص را طلب می‌کند، لذا چنین آموزشی نیازمند عزم ملی در زمینه طراحی برنامه‌ای دقیق منسجم و به‌روز می‌باشد (ربیعی- شهبازی، 1389). و از دیدگاه جانستون و وایلدر (2003) دانش باید توسط هر یادگیرنده، ساخته شود. نمی‌توان آن را بسته‌بندی کرده و از یک شخص به شخص دیگر منتقل کرد. در این مقاله سعی شده است چند مورد از بدفهمی های دانش آموزان دسته بندی شود و مقدار هر حالت نیز سنجیده شود، سپس پیشنهادهایی برای بهبود یادگیری ارائه شود.
واژه‌های کلیدی: حل مساله، روال نیومن، دفهمی
متن کامل [DOCX 2040 kb]   (47 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3728