دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (967 مشاهده)
      درک و تصور معلمان از مثال ،بر استفاده آنان از مثال در تدریس ریاضی اثر گذار است.مثال یعنی هرچیز قابل استفاده به عنوان یک ماده خام اولیه که در درک ارتباطات ،مفاهیم ،ساختارها ،استنتاج و تعمیم به کار می رود .این تحقیق از نوع کیفی پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق را معلمان ریاضی شهر اهواز در سال تحصیلی 96- 95 که در زمان انجام پژوهش ، به تدریس ریاضی اشتغال داشته و دارای حداقل 7 سال سابقه­ی تدریس بودند، انتخاب شدند. از بین جامعه­ی آماری نمونه ای با حجم60 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد.نتایج بدست آمده نشان می دهد که معلمان به ضرورت استفاده از مثال آگاهند ،ولی فضای مثال آنها به قدر کافی توسعه یافته نیست. در مورد زمینه های کاربردی مثال، بیشتر معلمان اشاره کرده اند که مثال ها را در  تدریس، اثبات و استدلال ، مفهوم سازی ، ایجاد انگیزه ، حل مسئله و ساخت پیش زمینه های لازم برای ارائه­ی مفهوم به کارمی گیرند.
متن کامل [DOC 143 kb]   (20 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb