نقش فناوری در آموزش ریاضیات دبیرستان
|
فاطمه رحمانی زاده ، مهدی دهقان |
|
|
چکیده: (285 مشاهده) |
پژوهش حاضر مطالعه نقش فناوری در آموزش و یادگیری پایدار درس ریاضی 3 دانش آموزان پایه ی سوم در سال1394 است .جامعه ی آماری تحقیق شامل کلیه ی دانش آموزان دختر سال سوم دبیرستان فرزانگان حکیم زاده یزد به تعداد 119 نفر بود.با توجه به نمونه های آماری در دسترس و جایگزینی آنها در دو گروه آزمایش و خطا، نمونه گیری تصادفی به تعداد 61 نفر صورت پذیرفت.به منظور بررسی اثر بخشی مقایسه ای روش تدریس مبتنی بر فناوری و تدریس سنتی در یادگیری پایدار دانش آموزان، آزمون در دو مرحله به عمل آمد.مرحله ی اول یک ماه پس از اجرای اولیه و مرحله ی دوم سه ماه پس از آن انجام گرفت.جهت اجرای تدریس مبتنی بر فناوری آرایش کلاسی به صورت گروه های دو نفره شکل گرفت و هر گروه یک رایانه در اختیار داشت که به صورت شبکه با همدیگر و با رایانه اصلی یعنی دبیر مربوطه در ارتباط بودند.برای کنترل کاربرها و مدیریت کلاس از نرم افزار «نت ساپورت» استفاده گردید و موضوعات درسی از سه طریق ارائه گردید: الف) محتوای الکترونیکی تولید شده توسط دبیر ب) اتصال به شبکه اینترنت ج (کاربرد نرم افزارهای آموزشی .نتایج حاصل از تحقیق، تأثیر روش تدریس مبتنی بر فناوری بر یادگیری پایدار دانش آموزان در درس ریاضی 3 را تأیید نمود.همچنین مشخص شد که میزان یادگیری در روش تدریس مبتنی بر فناوری بیش تر از روش تدریس سنتی است.
|
|
واژههای کلیدی: روش تدریس، فناوری، یادگیری، ریاضی 3 |
|
متن کامل [DOC 92 kb]
(7 دریافت)
|
نوع مطالعه: علمی - كاربردي |
موضوع مقاله:
معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|