[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش فناوری در آموزش ریاضیات دبیرستان
فاطمه رحمانی زاده ، مهدی دهقان
چکیده:   (676 مشاهده)
پژوهش حاضر مطالعه نقش فناوری در آموزش و  یادگیری پایدار درس ریاضی 3 دانش آموزان پایه ی سوم در سال1394 است .جامعه ی آماری تحقیق شامل کلیه ی دانش آموزان دختر سال سوم  دبیرستان فرزانگان حکیم زاده  یزد  به تعداد 119 نفر بود.با توجه به نمونه های آماری در دسترس و جایگزینی آنها در دو گروه آزمایش و خطا، نمونه گیری تصادفی به تعداد 61 نفر صورت پذیرفت.به منظور بررسی اثر بخشی مقایسه ای روش تدریس مبتنی بر فناوری  و تدریس سنتی در یادگیری پایدار دانش آموزان، آزمون در دو مرحله به عمل آمد.مرحله ی اول یک ماه پس از اجرای اولیه و مرحله ی دوم سه ماه پس از آن انجام گرفت.جهت اجرای تدریس مبتنی بر فناوری آرایش کلاسی به صورت گروه های دو نفره شکل گرفت و هر گروه یک رایانه در اختیار داشت که به صورت شبکه با همدیگر و با رایانه اصلی یعنی دبیر مربوطه در ارتباط بودند.برای کنترل کاربرها و مدیریت کلاس از نرم افزار «نت ساپورت» استفاده گردید و موضوعات درسی از سه طریق ارائه گردید: الف) محتوای الکترونیکی تولید شده توسط دبیر ب) اتصال به شبکه اینترنت  ج (کاربرد نرم افزارهای آموزشی .نتایج حاصل از تحقیق، تأثیر روش تدریس مبتنی بر فناوری بر یادگیری پایدار دانش آموزان در درس ریاضی 3 را تأیید نمود.همچنین مشخص شد که میزان یادگیری در روش تدریس مبتنی بر فناوری بیش تر از روش تدریس سنتی است.
 
واژه‌های کلیدی: روش تدریس، فناوری، یادگیری، ریاضی 3
متن کامل [DOC 92 kb]   (29 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3755