دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (956 مشاهده)
هدف تحقیق حاضر رابطه‌ی خلاقیت با پیشرفت درس ریاضی دانش آموزان پایه‌ی دهم تجربی شهرستان تایباد بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از حیث جمع آوری داده ها توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان مقطع پایه دهم تجربی شهرستان تایباد تشکیل دادند که تعداد آنها 241 نفر بود. روش نمونه گیری به صورت تمام شمار یا کل شمار بود. در این روش نمونه آماری برابر با جامعه آماری بود که پس از بازگشت پرسشنامه ها تعداد 228 پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. ابزار جمع آوری برای متغیر خلاقیت، آزمون سنجش خلاقیت  (MPPT) تورنس و در مورد پیشرفت درس ریاضی از اختلاف نمره بین دو مرحله آزمون استفاده شد. نتایج آزمون های همبستگی نشان داد سه مولفه ی بسط، ابتکار، انعطاف پذیری دارای رابطه ی مثبت و معنی داری با پیشرفت درس ریاضی بودند. نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که فقط مولفه ی ابتکار می تواند پیش بینی کننده ی معنی داری برای پیشرفت درس ریاضی باشد. نتایج آزمون تی مستقل نیز نشان داد که بین دو گروه دختران و پسران در متغیر پیشرفت درس ریاضی و خلاقیت و مولفه های آن تفاوت معنی داری وجود نداشت.
 
متن کامل [DOCX 33 kb]   (26 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb