دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1427 مشاهده)
پژوهش حاضر بر آن است تا تاثیر  روش آموزش معکوس وروش تدریس متداول بریادگیری دانش آموزان دوره متوسطه اول در درس ریاضی را مقایسه کند. روش پژوهش، شبه آزمایشی است. جامعه آماری شامل دانش آموزان پایه هشتم متوسطه اول، شهرستان میاندرود  از استان مازندران است که دانش آموزان در قالب دو کلاس شاهد و آزمایش به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. تعداد 25دانش آموز برای هر دو شیوه آموزش معکوس و شیوه توضیحی(سنتی) در نظر گرفته شد. ابزار پژوهش چک لیست معلم ساخته (پیش آزمون و پس آزمون) است که پس از اجرای پیش آزمون و مشخص شدن میزان دانسته های دانش آموزان، به مدت ده جلسه روش تدریس معکوس و سنتی اجرا شد و سپس توسط چک لیست ها داده های پژوهش جمع آوری گردید.  برای به دست آوردن روایی چک لیست ها، موارد مورد بررسی مورد تایید متخصصان و تعدادی از دبیران این رشته قرار گرفت. فرضیه پژوهش مبنی بر آن است که شیوه تدریس معکوس در یادگیری دانش آموزان نسبت به روش تدریس سنتی( توضیحی) موثرتر واقع شده است.
 
متن کامل [DOCX 37 kb]   (67 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb