دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1021 مشاهده)
تحقیقات متعدد نشان داده است که بسیاری از دانش آموزان درک خوبی از هندسه نداشته و در برخورد با مفاهیم هندسی و یادگیری آن با مشکلات فراوانی روبرو هستند. با توجه به اینکه هندسه بخش مهمی از آموزش ریاضی در کشور های دنیا را به خود اختصاص داده است، بنابراین نیاز به یاددهی و یادگیری آن ویژه است و به نظر می رسد یادگیری هندسه مستلزم استفاده از روش های بهتر آموزشی و رشد تفکر هندسی مناسب در دانش آموزان و دبیران و ارائه راهکار های مناسب برای برخورد با مفاهیم هندسی است. تلاش ما بر این است که روش نوینی از تدریس را ارائه دهیم تا یادگیری شکل های هندسی را برای دانش آموزان سهل الوصول نماید. اوریگامی به عنوان یکی از ساده ترین و جذاب ترین روش ها برای آموزش مفاهیم هندسه است که با استفاده از کاغذ و تا انجام می گیرد و در عملکرد دانش آموزان در تجسم و تفکر هندسی تاثیر معنا داری دارد.
متن کامل [DOCX 1119 kb]   (36 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb