[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
سوادریاضی: نتیجه موردانتظار از عمومی‌کردن ریاضی
ثمین افکاری، معصومه زاداحمدی
چکیده:   (533 مشاهده)
 «عمومی­کردن ریاضی» در تمام دانش‌آموزان، یکی­از ضرورت‌های شناسایی شده در حوزه آموزش ریاضی است که دارای ابعاد و مؤلفه‌های گوناگون است. همان­طور که بسیاری ­از ریاضی­دان‌های معروف از جمله فرودنتال و دی‌آمبروسیو در دهه‌ی هشتاد میلادی، به آن اشاره و برای آن، پشتوانه‌های فکری عمیق فراهم­کردند. تا جایی که یکی از هدف‌های اساسی سال 2000 (سال جهانی ریاضی)، عمومی­کردن ریاضی عنوان شد. حال سوالات اساسی که به دنبال پاسخ آن­ها هستیم، عبارتند از : عمومی­کردن ریاضیات به چه معناست؟ چه مولفه هایی برای آن در نظر می­گیریم؟ چه موانعی در مسیر عمومی­کردن ریاضی وجوددارد؟ و چه راه حل­ها و ایده هایی را برای عمومی کردن ریاضی در جامعه، می­توان ارائه نمود؟ 
واژه‌های کلیدی: عمومی کردن ریاضی. سواد ریاضی.
متن کامل [DOCX 22 kb]   (46 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - ترویجی | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3638