دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1469 مشاهده)
 «عمومی­کردن ریاضی» در تمام دانش‌آموزان، یکی­از ضرورت‌های شناسایی شده در حوزه آموزش ریاضی است که دارای ابعاد و مؤلفه‌های گوناگون است. همان­طور که بسیاری ­از ریاضی­دان‌های معروف از جمله فرودنتال و دی‌آمبروسیو در دهه‌ی هشتاد میلادی، به آن اشاره و برای آن، پشتوانه‌های فکری عمیق فراهم­کردند. تا جایی که یکی از هدف‌های اساسی سال 2000 (سال جهانی ریاضی)، عمومی­کردن ریاضی عنوان شد. حال سوالات اساسی که به دنبال پاسخ آن­ها هستیم، عبارتند از : عمومی­کردن ریاضیات به چه معناست؟ چه مولفه هایی برای آن در نظر می­گیریم؟ چه موانعی در مسیر عمومی­کردن ریاضی وجوددارد؟ و چه راه حل­ها و ایده هایی را برای عمومی کردن ریاضی در جامعه، می­توان ارائه نمود؟ 
متن کامل [DOCX 22 kb]   (111 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - ترویجی | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb