دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (844 مشاهده)
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مقابل معلمان، تعیین مؤثرترین راهبردهای تدریس برای دانش‌آموزان است. معلمان در ترویج آن دسته از رفتارهای تعاملی که تفکر دانش‌آموزان را به چالش می‌کشد و یادگیری آن‌ها را مفهومی می‌سازد از یک نقش کلیدی برخوردارند. هدف این پژوهش، مقایسه رویکرد یادگیری مشارکتی با روش تلفیق یادگیری مشارکتی و راهبردهای تفکر در درس جبر پایه هفتم بوده است. طرح تحقیق از نوع شبه تجربی و پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه بود. نمونه پژوهش، تعداد 39 نفر از دانش­آموزان دختر پایه هفتم یکی از مدارس شهر اصفهان بودند که به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. تدریس برای هر یک از گروه­ها در قالب دو جلسه کارگاهی و با محتوایی محقق­ساخته برگزار شد. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از آزمون­های t دو گروه مستقل و t زوجی انجام گرفت. یافته‌ها نشان داد دانش‌آموزانی که یادگیری مشارکتی همراه با راهبردهای تفکر را تجربه نمودند نسبت به دانش­آموزان گروه گواه که فقط از روش‌ یادگیری مشارکتی بهره برده­اند، به طور معناداری، نمرات بالاتری در پس‌آزمون درس جبر کسب نمودند و یادگیری ریاضی برایشان لذت‌بخش‌تر بوده است. این پژوهش، به نقش مثبت تلفیق راهبردهای تفکر با رویکرد تدریس مشارکتی در کلاس درس می‌پردازد و تلاش می­کند، الگویی عملی برای معلمان ریاضی ارائه دهد.
متن کامل [DOCX 43 kb]   (18 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb