[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش تفکر انتقادی به دانش آموزان دوره ابتدایی با استفادهاز مفاهیم درس ریاضی
فاطمه دهقانی
چکیده:   (33 مشاهده)
هدف اصلی این مقاله بررسی تفکر انتقادی و ضرورت آموزش آن در کلاس به دانش آموزان دوره ابتدایی است. تفکر انتقادی چیست؟چه اهمیتی در آموزش و یادگیری دارد؟ رشد و آموزش تفکر انتقادی در کلاس های درس، بخصوص درس ریاضی چگونه است؟ این مقاله بر آن است تا با انتخاب مفاهیمی از دروس ریاضی دوره ابتدایی و آموزش آنها به دانش آموزان با سبک تفکر انتقادی به هدف خویش که شکل گیری تفکر انتقادی است نیل یابد. و نشان دهد که ﺷﯿﻮه آﻣﻮزﺷﯽ خلاقانه و اکتشافی ﺑﯿﻦ آﻣﻮزﮔـﺎر و داﻧﺶآﻣﻮز ﺑﻪ ﺟﺎی روش ﺳﻨﺘﯽ اﻧﺘﻘﺎل یﮏﺟﺎﻧﺒﻪ و ﺗﮏﮔﻮیﺎﻧﮥ ﻣﻄﺎﻟﺐ از آﻣﻮزﮔـﺎر به یﺎدﮔﯿﺮﻧﺪﮔﺎن، ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺻﺮف ﺑﺮ ﺣﺎﻓﻈﻪ و ﺣﻔﻆ ﻃﻮﻃﯽ وار ﻣﻄﺎﻟﺐ، ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑـﺮﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻓﻌﺎل و آزادی ﻋﻤـﻞ داﻧـﺶآﻣـﻮزان و یﺎدﮔﯿﺮﻧـﺪﮔﺎن در ﻓﺮایﻨـﺪ آﻣﻮزﺷـﯽ، ﺗﺸﻮیﻖ ﺑﻪ ﺧﻮداﻧﺪیﺸﯽ و ﺗﻔﮑﺮ عملگرا آموزش را مفید و موثرتر می­گرداند و در نهایت باعث رشد و پرورش تفکر مبتنی بر اکتشاف و انتقاد در بین دانش­آموزان می­شود. قابل ذکر است که این آموزش بر اساس روش های تفکر انتقادی ریچارد پاول شکل گرفته است.
 
واژه‌های کلیدی: تفکر انتقادی، آموزش ریاضی، دانش‌آموزان ابتدایی
متن کامل [DOCX 54 kb]   (7 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.048 seconds with 792 queries by yektaweb 3600