دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1383 مشاهده)
هدف اصلی این مقاله بررسی تفکر انتقادی و ضرورت آموزش آن در کلاس به دانش آموزان دوره ابتدایی است. تفکر انتقادی چیست؟چه اهمیتی در آموزش و یادگیری دارد؟ رشد و آموزش تفکر انتقادی در کلاس های درس، بخصوص درس ریاضی چگونه است؟ این مقاله بر آن است تا با انتخاب مفاهیمی از دروس ریاضی دوره ابتدایی و آموزش آنها به دانش آموزان با سبک تفکر انتقادی به هدف خویش که شکل گیری تفکر انتقادی است نیل یابد. و نشان دهد که ﺷﯿﻮه آﻣﻮزﺷﯽ خلاقانه و اکتشافی ﺑﯿﻦ آﻣﻮزﮔـﺎر و داﻧﺶآﻣﻮز ﺑﻪ ﺟﺎی روش ﺳﻨﺘﯽ اﻧﺘﻘﺎل یﮏﺟﺎﻧﺒﻪ و ﺗﮏﮔﻮیﺎﻧﮥ ﻣﻄﺎﻟﺐ از آﻣﻮزﮔـﺎر به یﺎدﮔﯿﺮﻧﺪﮔﺎن، ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺻﺮف ﺑﺮ ﺣﺎﻓﻈﻪ و ﺣﻔﻆ ﻃﻮﻃﯽ وار ﻣﻄﺎﻟﺐ، ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑـﺮﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻓﻌﺎل و آزادی ﻋﻤـﻞ داﻧـﺶآﻣـﻮزان و یﺎدﮔﯿﺮﻧـﺪﮔﺎن در ﻓﺮایﻨـﺪ آﻣﻮزﺷـﯽ، ﺗﺸﻮیﻖ ﺑﻪ ﺧﻮداﻧﺪیﺸﯽ و ﺗﻔﮑﺮ عملگرا آموزش را مفید و موثرتر می­گرداند و در نهایت باعث رشد و پرورش تفکر مبتنی بر اکتشاف و انتقاد در بین دانش­آموزان می­شود. قابل ذکر است که این آموزش بر اساس روش های تفکر انتقادی ریچارد پاول شکل گرفته است.
 
متن کامل [DOCX 54 kb]   (79 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb