[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی بدفهمی‌های دانش‌آموزان در زمینه تبدیل کسر به اعشار در اعداد اعشاری
رضا معطی
چکیده:   (40 مشاهده)
اعداد اعشاری همواره یکی از موضوعات مهم در ریاضیِ مدرسه‌ای بوده است. یکی از زمینه‌های مهم در رابطه با تدریس و یادگیری اعداد اعشاری، تبدیل اعشار به کسر در اعداد اعشاری می‌باشد. هدف از این مقاله مشخص کردن بخشی از یافته‌های پژوهشی در زمینه شناسایی بدفهمی‌های اعداد اعشاری در زمینه تبدیل اعشار به کسر  در اعداد اعشاری است.  برای شناسایی بدفهمی‌های رایج دانش‌آموزان در زمینه تبدیل اعشار به کسر  در اعداد اعشاری از 110 نفر از دانش‌آموزان دوره اول دبیرستان در شهر اراک آزمون گرفته شد. نتایج به دست آمده از عملکرد دانش‌آموزان در آزمون طراحی شده نشان داد که یکی از دلایل مهم بدفهمی‌های دانش‌آموزان در زمینه تبدیل اعشار به کسر بسیاری از دانش آموزان جزء صحیح را به عنوان صورت کسر و جزء اعشار را به عنوان مخرج کسر در نظر می‌گیرند.
 
واژه‌های کلیدی: اعداد اعشاری، تبدیل اعشار به کسر، بدفهمی
متن کامل [DOCX 38 kb]   (7 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.049 seconds with 792 queries by yektaweb 3600