دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1084 مشاهده)
اعداد اعشاری همواره یکی از موضوعات مهم در ریاضیِ مدرسه‌ای بوده است. یکی از زمینه‌های مهم در رابطه با تدریس و یادگیری اعداد اعشاری، تبدیل اعشار به کسر در اعداد اعشاری می‌باشد. هدف از این مقاله مشخص کردن بخشی از یافته‌های پژوهشی در زمینه شناسایی بدفهمی‌های اعداد اعشاری در زمینه تبدیل اعشار به کسر  در اعداد اعشاری است.  برای شناسایی بدفهمی‌های رایج دانش‌آموزان در زمینه تبدیل اعشار به کسر  در اعداد اعشاری از 110 نفر از دانش‌آموزان دوره اول دبیرستان در شهر اراک آزمون گرفته شد. نتایج به دست آمده از عملکرد دانش‌آموزان در آزمون طراحی شده نشان داد که یکی از دلایل مهم بدفهمی‌های دانش‌آموزان در زمینه تبدیل اعشار به کسر بسیاری از دانش آموزان جزء صحیح را به عنوان صورت کسر و جزء اعشار را به عنوان مخرج کسر در نظر می‌گیرند.
 
متن کامل [DOCX 38 kb]   (62 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb