[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل محتوای کتاب ریاضی1 (ریاضی فیزیک وعلوم تجربی) پایه دهم دوره متوسطه دوم چاپ1395براساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم
زرین خسروانی فر ، معصومه موذن زاده
چکیده:   (657 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای متن،تصاویر و تمرین های کتاب ریاضی 1 پایه دهم دوره متوسطه دوم سال 1395 به روش تکنیک ویلیام رومی و تحلیل تمرینها براساس حیطه شناختی بلوم می باشد.روش استفاده شده در این پژوهش ،تحلیل محتوا است. جامعه آماری پژوهش ،کتاب ریاضی 1(علوم تجربی و ریاضی ) پایه دهم سال 1395می باشد .براساس یافته های تحقیق ضریب درگیری متن 07/2 به دست آمد که نشان می دهد متن کتاب ریاضی 1 به شیوه بسیار فعالی نوشته شده است.ضریب درگیری تصاویر نیز 16/1 به دست آمد که بیانگر این است که تصاویر این کتاب ، دانش آموزان را در فعالیت یادگیری مشارکت می دهد . بررسی و تحلیل تمرین ها و مسائل کتاب نیز  بر اساس حیطه شناختی بلوم، نشان داد که نزدیک به 83/5 درصد تمرینها در سطح دانش، 33درصد درسطح درک وفهم       35/22درصداز تمرین ها درسطح کاربرد ،20درصددرسطح تجزیه و تحلیل و 27/16 درصد درسطح ترکیب و 35/2درسطح ارزشیابی هستند.ضریب درگیری تمرینها نیز 6/1 به دست آمد که از استاندارد تعریف شده در تکنیک ویلیام رومی بیشتراست و نشان از فعال بودن بالای تمرینها دارد .
واژه‌های کلیدی: تحلیل محتوا، تکنیک ویلیام رومی، حیطه شناختی بلوم، کتاب ریاضی دهم
متن کامل [DOCX 57 kb]   (40 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731