دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1666 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای متن،تصاویر و تمرین های کتاب ریاضی 1 پایه دهم دوره متوسطه دوم سال 1395 به روش تکنیک ویلیام رومی و تحلیل تمرینها براساس حیطه شناختی بلوم می باشد.روش استفاده شده در این پژوهش ،تحلیل محتوا است. جامعه آماری پژوهش ،کتاب ریاضی 1(علوم تجربی و ریاضی ) پایه دهم سال 1395می باشد .براساس یافته های تحقیق ضریب درگیری متن 07/2 به دست آمد که نشان می دهد متن کتاب ریاضی 1 به شیوه بسیار فعالی نوشته شده است.ضریب درگیری تصاویر نیز 16/1 به دست آمد که بیانگر این است که تصاویر این کتاب ، دانش آموزان را در فعالیت یادگیری مشارکت می دهد . بررسی و تحلیل تمرین ها و مسائل کتاب نیز  بر اساس حیطه شناختی بلوم، نشان داد که نزدیک به 83/5 درصد تمرینها در سطح دانش، 33درصد درسطح درک وفهم       35/22درصداز تمرین ها درسطح کاربرد ،20درصددرسطح تجزیه و تحلیل و 27/16 درصد درسطح ترکیب و 35/2درسطح ارزشیابی هستند.ضریب درگیری تمرینها نیز 6/1 به دست آمد که از استاندارد تعریف شده در تکنیک ویلیام رومی بیشتراست و نشان از فعال بودن بالای تمرینها دارد .
متن کامل [DOCX 57 kb]   (88 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb