[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) ::
جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
شادی سازی کلاس درس ریاضی
الهام صحرائی ، بهنام شیرزاده
چکیده:   (318 مشاهده)
یکی از مهمترین مسائلی که یک کلاس درس ریاضی را تبدیل به کلاس خشک و بی روح و غم انگیز می­کند، نبود شادی در آن است. شادمانی یکی از مهمترین چیزی است که باید در مدارس، شاهد آن باشیم که به عینه می­توان دید اینطور نیست. در فضای خشک کلاس درس ریاضی، بدون وجود شادی، دانش آموزان رغبتی به یادگیری مفاهیم نشان نخواهند داد و شاهد مدرسه گریزی آن­ها و افت تحصیلی خواهیم بود. ما شاهد آن هستیم که اکثر دانش آموزان از درس ریاضی متنفر هستند و اصلا تمایلی به یادگیری نشان نمی­ دهند و در نتیجه کلاس ریاضی برای آن­ها بسیار خسته کننده به نظر می­رسد؛ این در حالی است که آن­ها با اشتیاق وارد مدرسه و کلاس درس می­شوند اما پس از مدتی این اشتیاق تبدیل به روزمرگی می­شود. دانش­آموزی که در ابتدا پرسشگر بود، تبدیل به دانش آموز منفعل و دریافت کننده می­شود و همه­ی این­ها به خاطر نبود شادی و شور و هیجان در کلاس درس می­باشد. ما در این مقاله سعی کردیم به مقوله­ی شادمانی کلاس درس ریاضی بپردازیم و راهکارهایی را ارائه دهیم که بتوان حداقل شادی را در یک کلاس درس ریاضی مهیا کرد.  
واژه‌های کلیدی: کلاس ریاضی، شادمانی، تفکر و تفریح، موسیقی، روابط معلم و دانش آموز
متن کامل [DOCX 42 kb]   (74 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - مروری | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3792