دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 )                   جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (527 مشاهده)
یکی از مهمترین مسائلی که یک کلاس درس ریاضی را تبدیل به کلاس خشک و بی روح و غم انگیز می­کند، نبود شادی در آن است. شادمانی یکی از مهمترین چیزی است که باید در مدارس، شاهد آن باشیم که به عینه می­توان دید اینطور نیست. در فضای خشک کلاس درس ریاضی، بدون وجود شادی، دانش آموزان رغبتی به یادگیری مفاهیم نشان نخواهند داد و شاهد مدرسه گریزی آن­ها و افت تحصیلی خواهیم بود. ما شاهد آن هستیم که اکثر دانش آموزان از درس ریاضی متنفر هستند و اصلا تمایلی به یادگیری نشان نمی­ دهند و در نتیجه کلاس ریاضی برای آن­ها بسیار خسته کننده به نظر می­رسد؛ این در حالی است که آن­ها با اشتیاق وارد مدرسه و کلاس درس می­شوند اما پس از مدتی این اشتیاق تبدیل به روزمرگی می­شود. دانش­آموزی که در ابتدا پرسشگر بود، تبدیل به دانش آموز منفعل و دریافت کننده می­شود و همه­ی این­ها به خاطر نبود شادی و شور و هیجان در کلاس درس می­باشد. ما در این مقاله سعی کردیم به مقوله­ی شادمانی کلاس درس ریاضی بپردازیم و راهکارهایی را ارائه دهیم که بتوان حداقل شادی را در یک کلاس درس ریاضی مهیا کرد.  
متن کامل [DOCX 42 kb]   (89 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - مروری | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb