[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات سخنرانی کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
آگاهی واطلاعات معلمان درباره ی ارزشیابی چقدر است؟
آقای محمد نکوفر
چکیده:   (595 مشاهده)
 مقاله حاضر، مجموعه‌ای از معلمان ریاضی از ابتدایی تا دبیرستان را برحسب سواد ارزشیابی بررسی می‌کند. برای این هدف، مشارکت‌کنندگان در مطالعه کنونی 135 معلم ریاضی در مدارس دولتی در شهرهای شمالی استان خوزستان (شوش ،اندیمشک و دزفول) بودند که برای پاسخگویی به آزمون سواد ارزشیابی دعوت شدند. این آزمون شامل 31 سؤال بود که در مورد سواد ارزشیابی، به‌صورت استاندارد بیان‌شده بود. آزمون برحسب نظام آموزشی تطبیق یافته و طراحی‌شده بود و به فارسی ترجمه‌شده بود. نتایج با یافته‌ها از سایر مطالعات مشابه در مورد سواد ارزشیابی معلمان در سایر سیستم‌های آموزشی، سازگار بود. نتایج نشان می‌داد که معلمان ریاضی ایرانی از دانش کافی پایه برای ارزشیابی برخوردار نمی‌باشند. میانگین آنها12 و انحراف معیارآنها 3.38  چنین بودند. .دلایل احتمالی برای سواد ارزشیابی ضعیف معلمان ریاضی و کاربرد نتایجی که برای آموزش معلمان داشت در قسمت‌های بعدی بیشتر موردبحث قرار خواهد گرفت، مقاله با پیشنهاد‌هایی برای افزایش سواد ارزشیابی میان معلمان ریاضی پایان می‌یابد.
واژه‌های کلیدی: سواد ارزشیابی، ارزشیابی، تصورات معلمان از ارزشیابی، فرایندیاددهی-یادگیری
متن کامل [DOCX 40 kb]   (75 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات سخنرانی کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3755