[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) ::
جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
نادیده گرفتن عقل سلیم در حل مسائل کلامی ریاضی؛ نقش معلمان
زهره خزاعی ، دکتر ابوالفضل رفیع پور
چکیده:   (171 مشاهده)

تحقیقات بسیاری نشان داده­اند که بسیاری از دانش­آموزان هنگام حل مسائل کلامی ریاضی، تمایل به نادیده گرفتن دانش دنیای واقعی و عقل سلیم دارند. یکی از عوامل احتمالی مؤثر بر عملکرد دانش­آموزان، نحوه برخورد معلمان ریاضی با مسایل کلامی است. در این راستا هدف از مطالعه حاضر بررسی دیدگاه دانشجو- معلمان در مورد نقش عقل سلیم در حل مسائل کلامی ریاضی است.در این مطالعه، 65 دانشجو- معلم دختر از دو دانشگاه­ فرهنگیان در دو استان متفاوت در منطقه جنوب شرق کشور شرکت داشتند. از معلمان شرکت کننده خواسته شد ابتدا به آزمونی شامل سه مسئله کلامی ریاضی پاسخ بدهند و سپس چهار نوع متفاوت از پاسخ­های دانش­آموزان به همان مسائل را ارزیابی نمایند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد؛ که دانشجو- معلمان هنگام حل این مسائل و ارزیابی پاسخ­های دانش­آموزان، تمایل به نادیده گرفتن عقل سلیم دارند.

واژه‌های کلیدی: مسائل کلامی ریاضی، عقل سلیم، دانشجو- معلمان، دنیای واقعی
متن کامل [DOCX 336 kb]   (23 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: آموزش ریاضی ابتدایی به عنوان پایه ی آموزش ریاضی
دریافت: ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3792