دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 )                   جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (350 مشاهده)

تحقیقات بسیاری نشان داده­اند که بسیاری از دانش­آموزان هنگام حل مسائل کلامی ریاضی، تمایل به نادیده گرفتن دانش دنیای واقعی و عقل سلیم دارند. یکی از عوامل احتمالی مؤثر بر عملکرد دانش­آموزان، نحوه برخورد معلمان ریاضی با مسایل کلامی است. در این راستا هدف از مطالعه حاضر بررسی دیدگاه دانشجو- معلمان در مورد نقش عقل سلیم در حل مسائل کلامی ریاضی است.در این مطالعه، 65 دانشجو- معلم دختر از دو دانشگاه­ فرهنگیان در دو استان متفاوت در منطقه جنوب شرق کشور شرکت داشتند. از معلمان شرکت کننده خواسته شد ابتدا به آزمونی شامل سه مسئله کلامی ریاضی پاسخ بدهند و سپس چهار نوع متفاوت از پاسخ­های دانش­آموزان به همان مسائل را ارزیابی نمایند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد؛ که دانشجو- معلمان هنگام حل این مسائل و ارزیابی پاسخ­های دانش­آموزان، تمایل به نادیده گرفتن عقل سلیم دارند.

متن کامل [DOCX 336 kb]   (29 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: آموزش ریاضی ابتدایی به عنوان پایه ی آموزش ریاضی
دریافت: ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb