[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) ::
جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
تجربه آموزش مشارکتی در کلاس حین تدریس راهبردهای حل مساله
دکتر شاهد مشهودی ، آقای جواد شکوری، آقای حسین رحمانیان
چکیده:   (234 مشاهده)
با توجه به اهمیت مشارکت فراگیران در فرآیند یادگیری جمعی در کلاس و نقش بنیادی معلم در ایجاد و اداره چنین فضایی، بر آن شدیم تا چنین تجربه ای را در قالب سلسله ماجراهایی مبتنی بر مکالمات استاد و شاگردان به تصویر بکشیم. بدیهی است چنین الگوهایی می تواند ایده هایی برای تالیف درسنامه های پویا در اختیار مدرسان قرار دهد. مشاهدات معلمان در کلاس حاکی از آن بود که آموزش مشارکتی، علاوه بر رشد انگیزه و بروز استعدادهای فردی حین پرسش و پاسخ های مرحله ای هدفمند، بستر مناسبی برای یادگیری اکتشافی در اکثر فراگیران ایجاد نمود به طوری که بر انجام به موقع و باکیفیت تکالیف ایشان در جلسات بعدی تاثیر مثبتی داشت. 
واژه‌های کلیدی: آموزش مشارکتی، یادگیری اکتشافی، تالیف درسنامه های پویا
متن کامل [DOCX 39 kb]   (67 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3792