[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1004 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
ارتباط استرس انتظارات تحصیلی والدین با اضطراب ریاضی دانش آموزان
خانم سودابه جعفری نوروزانی ، آقای محمد علی پور فتحکوهی
چکیده:   (2274 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط میان ارتباط استرس انتظارات تحصیلی والدین با اضطراب ریاضی دانش آموزان بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دارای اضطراب امتحان ریاضی در سال تحصلی 96-95 بودند که از میان آنها به صورت نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای 80 نفر را به عنوان نمونه انتخاب کردیم. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از روش تحلیل رگرسیون چندمتغیری و برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه پرسشنامه استرس انتظارات تحصیلی والدین و پرسشنامه اضطراب ریاضی استفاده شده است. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که میان استرس انتظارات تحصیلی والدین با اضطراب ریاضی دانش آموزان ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد  (001/0>p). بحث و نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که، هنگامی که فرد تا حدودی از اضطراب ریاضی رنج می برد، نمی تواند عملکرد مطلوبی در این حیطه داشته باشد و این خود مادامی که با انتظارات غیرمنطقی والدین همراه شود می تواند بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان اثر بسیار مخربی بر جای بگذارد.
واژه‌های کلیدی: استرس انتظارات تحصیلی والدین، اضطراب ریاضی، پیشرفت.
متن کامل [DOCX 30 kb]   (83 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۲۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 2، شماره 1004 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3731