دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 )                   جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (586 مشاهده)
 با توجه به اهمیت ارزشیابی در برنامه درسی و ویژگی های درس ریاضی و نقش آن در برنامه درسی، لزوم  ارتقای توانمندی های  معلمان ریاضی در زمینه ارزشیابی مهارتها و دانش ریاضی فراگیران، ضروری است. در مقاله حاضر پس از پرداختن به اهمیت و ضرورت ارزشیابی در برنامه درسی ریاضی، وضعیت آزمونهای پیشرفت تحصیلی پایانی درس ریاضی بررسی شد. در این پژوهش که از نوع توصیفی و به روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد، 9 آزمون از 60 آزمون طراحی شده توسط دبیران ریاضی متوسطه اول شهر ساری انتخاب و تحلیل شد. اشتباهات رایج دسته بندی و استخراج شد و نمونه هایی از هر کدام که در برگیرنده اشکالاتی در زمینه اهداف آموزش ریاضی، مهارتهای طراحی سوال، رعایت حیطه های شناختی، شکل ظاهری سوالات و ... بود ارایه شد. 
متن کامل [DOCX 330 kb]   (100 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - مروری | موضوع مقاله: جایگاه سنجش و ارزشیابی در آموزش ریاضی
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb