[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) ::
جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
اشتباهات رایج معلمان درطراحی آزمونهای ریاضی
محبوبه یعقوبی خانقاهی ، فاطمه نصیری، فاطمه ابوترابی
چکیده:   (364 مشاهده)
 با توجه به اهمیت ارزشیابی در برنامه درسی و ویژگی های درس ریاضی و نقش آن در برنامه درسی، لزوم  ارتقای توانمندی های  معلمان ریاضی در زمینه ارزشیابی مهارتها و دانش ریاضی فراگیران، ضروری است. در مقاله حاضر پس از پرداختن به اهمیت و ضرورت ارزشیابی در برنامه درسی ریاضی، وضعیت آزمونهای پیشرفت تحصیلی پایانی درس ریاضی بررسی شد. در این پژوهش که از نوع توصیفی و به روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد، 9 آزمون از 60 آزمون طراحی شده توسط دبیران ریاضی متوسطه اول شهر ساری انتخاب و تحلیل شد. اشتباهات رایج دسته بندی و استخراج شد و نمونه هایی از هر کدام که در برگیرنده اشکالاتی در زمینه اهداف آموزش ریاضی، مهارتهای طراحی سوال، رعایت حیطه های شناختی، شکل ظاهری سوالات و ... بود ارایه شد. 
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، پیشرفت تحصیلی، برنامه درسی ریاضی، اشتباهات رایج
متن کامل [DOCX 330 kb]   (82 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - مروری | موضوع مقاله: جایگاه سنجش و ارزشیابی در آموزش ریاضی
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3792