دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 )                   جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (494 مشاهده)
چکیده
حل مسئله یک نوع روش خلاقانه است، یادگیری مسئله محور یک روش آموزشی است که در آن از مسائل بدون ساختار و پیچیده، به­عنوان ابزاری برای ایجاد انگیزش یادگیری مورد استفاده قرار می­گیرد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر روش تدریس مسئله محور بر خلاقیت ریاضی دانش آموزان پایه هشتم بود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، تجربی بود. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه دانش آموزان پایه هشتم شهرستان قائمشهر است. 120 نفر با روش نمونه گیری تصادفی در دو مرحله  به عنوان نمونه انتخاب  و به دو گروه پیش آزمون و پس آزمون  تقسیم شده است .جهت جمع‌آوری داده ها از  پرسشنامه تورنس (1979)  استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری و نرم افزار Spss22 استفاده شده است. نتایج نشان داد که روش تدریس مسئله محور بر خلاقیت ریاضی دانش آموزان پایه هشتم  موثر می باشد آموزش مساله محور به دانش آموزان فرصت خواهد داد که مساله خود را به خوبی درک کنند و با تفکر در مساله و خلاقیت شخسی آن را تجزیه و تحلیل کنند و شخصا از آنها  نتیجه گیری کنند.
 
 
متن کامل [DOCX 40 kb]   (61 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۱ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳

© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb