دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 )                   جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (355 مشاهده)
نظریه وین هیلی یکی از نظریه های مطرح در زمینه آموزش هندسه است. مطابق این نظریه، سطح تفکر هندسی افراد بیش از آنکه به رشد بیولوژیکی وابسته باشد، معلول شیوه آموزشی است. به همین علت یک کلاس پایه یازدهم ریاضی مدرسه نمونه دولتی و یک کلاس پایه یازدهم ریاضی مدرسه هیات امنایی شهر ساری که خود در آن جا مشغول تدریس هندسه 2 بودم را در نظر گرفته، با مشاهده نقاط ضعف دانش آموزان و عدم علاقه آنها به یادگیری هندسه، سعی کردم با بهره گیری از نظریه وین هیلی و تئوری هوش چندگانه گاردنر، و تلفیق شیوه های آموزشی مختلف، میزان علاقمندی آنها را به درس هندسه بیشتر کرده و سطح درک و تفکر هندسی آنها را ارتقاء دهم. در انتهای سال تحصیلی، با کمک نظر سنجی از دانش آموزان و بررسی میانگین و انحراف معیار نمرات برگه هندسه 2 آنها و مقایسه آن با میانگین و انحراف معیار نمرات برگه هندسه 1 سال قبل در هر دو ترم، به این نتیجه رسیدم که آموزش به شیوه های آموزشی تلفیقی و فعال نگه داشتن آنها در امر تدریس، موجب افزایش انگیزه دانش آموزان، رشد سطح تفکر هندسی و در نتیجه باعث ایجاد فضایی شاد و جذاب در کلاس و موفقیت آنها در یادگیری می شود. طبق نظر سنجی به عمل آمده، اغلب دانش آموزان استفاده از این شیوه را مفید دانسته و اجرای آن را به دبیران هندسه سایر دبیرستان ها توصیه می کنند.
متن کامل [DOCX 126 kb]   (34 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۴

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb