دوره 5، شماره 1397 - ( پوسترهای کنفرانس 16 1397 )                   جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (689 مشاهده)
    درقسمت هندسه1 ریاضی هشتم مبحثی را به کاشی­کاری با اشکال هندسی منتظم وغیر منتظم اختصاص داده که با توجه به اهمیت این موضوع در زندگی روزمره لازم دانستیم که برای طراحی واجرای عملی این موضوع اقداماتی را انجام دهیم.در اجرای وطراحی آموزشی تدریس لازم دانستیم که به  موارد مهم وکاربردی در «چرخش­های اثر بخش مدرسه درسند تحول بنیادین»  توجه  داشته باشیم.
دبیر بعد از آموزش ابتدایی در مورد طراحی کاشی­کاری و زوایای داخلی اشکال هندسی جهت تفهیم بیشتر مطالب آموخته شده و  اجرای عملی طرح­های کاشی­کاری با مدل­های متفاوت دانش­آموزان را به حیاط مدرسه برده و کاشی­کاری صندلی­های حیاط مدرسه با اشکال هندسی مقوایی را به آنان به صورت گروهی محول نمود.
دانش­آموزان با وسایل ، امکانات و معلومات در دسترس نتوانستند  همه مدل کاشی مانندکاشی هفت ضلعی منتظم یا43 ضلعی منتظم مورد نیاز را آماده کنند در این قسمت دبیر درس مربوطه را با نرم افزار جئوجبرا آموزش داد ودانش­آموزان مدل­های کاشیکاری اسلامی و... را با نرم افزار طراحی نموده وباپرینت آن طرح­ها به صورت گروهی با کاشی­های مقوایی بر روی صندلی حیاط مدرسه عملی کردند.
 
متن کامل [DOCX 1759 kb]   (45 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۷

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb