دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 )                   جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (516 مشاهده)
چکیده - این مقاله با هدف بررسی دلایل بدفهمی دانش آموزان ابتدایی در رابطه با کسرها صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان پنجم ابتدایی شهر اراک در سه مدرسه بودند که 60 نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه‌ای محقق ساخته با 10 سوال (که روایی آن بررسی شده است)، برای سنجش مشکلات دانش آموزان در درک مفهوم کسر استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بدفهمی دانش‌آموزان ابتدایی در رابطه با کسرها ناشی از عدم درک درست از کسرها به عنوان یک عد ، ضعف درک مفهومی‌شان از کسرها و یادگیری به صورت رویه‌ای می‌باشد. در پایان پیشنهاداتی برای کمک به حل این مسئله ارائه شده است.

 
متن کامل [DOCX 211 kb]   (69 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb