[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) ::
جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
دلایل بدفهمی دانش آموزان ابتدایی در رابطه با کسرها چیست ؟
اکرم هداوند ، سکینه اکبری، ژامک جعفری مرندی
چکیده:   (142 مشاهده)
چکیده - این مقاله با هدف بررسی دلایل بدفهمی دانش آموزان ابتدایی در رابطه با کسرها صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان پنجم ابتدایی شهر اراک در سه مدرسه بودند که 60 نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه‌ای محقق ساخته با 10 سوال (که روایی آن بررسی شده است)، برای سنجش مشکلات دانش آموزان در درک مفهوم کسر استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بدفهمی دانش‌آموزان ابتدایی در رابطه با کسرها ناشی از عدم درک درست از کسرها به عنوان یک عد ، ضعف درک مفهومی‌شان از کسرها و یادگیری به صورت رویه‌ای می‌باشد. در پایان پیشنهاداتی برای کمک به حل این مسئله ارائه شده است.

 
واژه‌های کلیدی: کلیدواژه : کسر- دانش آموزان- بدفهمی- آموزش ریاضی
متن کامل [DOCX 211 kb]   (42 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3792