دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 )                   جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (466 مشاهده)
یکی روش‌های تدریس فعال، یادگیری  مبتنی بر مسأله از زیر مجموعه‌های حل مسأله است. در این روش دانش آموزان به صورت مشارکتی دانش مورد نیاز برای حل مسأله واقعی را کشف می‌کنند. پژوهشگر طی یک مطالعه موردی در کلاس ریاضی هفتم، به دانش آموزان کمک می‌کند تا راهبردها و تکنیکهای مورد نیاز برای حل یک مسأله واقعی را کشف کنند. پس از انجام فعالیت‌های مذکور مشاهده می‌شود که دانش‌آموزان به اهداف آموزشی فوق دست یافته و  علاوه بر آن نحوه گزینش و به کارگیری راهبردها را نیز تا حدودی می‌آموزند. رشد انگیزشی ، دانشی و محتوایی کلاس نسبت به زمان مطلوب بوده و تقریبا تمام دانش‌آموزان در فعالیت‌ها مشارکت داشته‌اند.
 
متن کامل [DOCX 243 kb]   (44 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۴

ارسال پیام به نویسنده مسئول


© 2019 All Rights Reserved | ::::::union:::::: Iranian Mathematical Education Conference

Designed & Developed by : Yektaweb