[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) ::
جلد 5 شماره 1397 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش راهبرد‌های حل مسأله در ریاضی پایه هفتم به روش یادگیری مبتنی بر مسأله
آقای محمد مهدی کفایی ، دکتر نسیم اصغری
چکیده:   (235 مشاهده)
یکی روش‌های تدریس فعال، یادگیری  مبتنی بر مسأله از زیر مجموعه‌های حل مسأله است. در این روش دانش آموزان به صورت مشارکتی دانش مورد نیاز برای حل مسأله واقعی را کشف می‌کنند. پژوهشگر طی یک مطالعه موردی در کلاس ریاضی هفتم، به دانش آموزان کمک می‌کند تا راهبردها و تکنیکهای مورد نیاز برای حل یک مسأله واقعی را کشف کنند. پس از انجام فعالیت‌های مذکور مشاهده می‌شود که دانش‌آموزان به اهداف آموزشی فوق دست یافته و  علاوه بر آن نحوه گزینش و به کارگیری راهبردها را نیز تا حدودی می‌آموزند. رشد انگیزشی ، دانشی و محتوایی کلاس نسبت به زمان مطلوب بوده و تقریبا تمام دانش‌آموزان در فعالیت‌ها مشارکت داشته‌اند.
 
واژه‌های کلیدی: یادگیری مبتنی بر مسأله، مسأله واقعی، راهبرد الگوسازی، راهبرد رسم گراف
متن کامل [DOCX 243 kb]   (39 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۴
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 5، شماره 1397 - ( سخنرانی های کنفرانس 16 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3792