کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ارسال مقاله -کنفرانس پانزدهم ::
:: دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) ::
جلد 1 شماره 1002 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه بین نگرش، خودکارآمدی و دانش ریاضی دانشجو معلمان
بتول زندی گوهرریزی، مهدی اکبری بلوچ *، محمدرضا حسن زاده
چکیده:   (394 مشاهده)

هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین نگرش، خودکارآمدی و دانش ریاضی در بین دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان می‌باشد. در راستای رسیدن به این هدف، داده‌های حاصل از 73 نفر از دانشجویان که به شیوه‌ی نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شده بودند مورد بررسی قرار گرفت. بدین ترتیب پرسشنامه خودکارآمدی و نگرش نسبت به ریاضی در میان آن‌ها توزیع شد و جهت سنجش دانش ریاضی آن‌ها از آزمونی محقق ساخته استفاده گردید. گفتنی است روایی محتوای این آزمون توسط چهار تن از اساتید آموزش ریاضی و چهار معلم باتجربه مورد تایید قرار گرفت. داده‌های حاصل از این مطالعه، با استفاده از روش آمار توصیفی و استنباطی و نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد بین خودکارآمدی ریاضی، نگرش به ریاضی و دانش ریاضی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، همبستگی مثبت ومعناداری وجود دارد.

واژه‌های کلیدی: دانش ریاضی، خودکارآمدی ریاضی، نگرش نسبت به ریاضی، آموزش های قبل از خدمت
متن کامل [PDF 208 kb]   (25 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: چگونگی انتخاب ، حمایت و آموزش مستمر معلمان ریاضی
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۳۱ | پذیرش: ۱۳۹۵/۴/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print


دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران ::::union:::: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 784 queries by yektaweb 3461