کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) ::
برگشت به فهرست نشریات جلد 1 شماره 1002 صفحات 0-0
معرفی و ساخت دست سازه های ریاضی با هدف پیشگیری و اصلاح بدفهمی های دانش آموزان در ارتباط با اعداد اعشاری
خانم عابده مرادی *، خانم زهرا پورعظیما
چکیده:   (4619 مشاهده)

یادگیری و درک ریاضیات در هر پایه ای نیازمند درگیر شدن دانش آموزان می باشد و حضور فعال آنان را می طلبد. استفاده از دست سازه ها و اشیاء فیزیکی یکی از روش های موثر در فعال بودن دانش آموزان در فرایند یادگیری است که به درک روابط و مفاهیم ریاضی کمک می کند. انجمن ملی معلمان ریاضی استفاده از دست سازه ها را در آموزش ریاضیات در چندین دهه، مورد تشویق قرار داده است. ارزش دست سازه ها از سال ها پیش مشخص شده است. اما گاهی معلمان به استفاده از آن ها در تدریس بی علاقه هستند. از سوی دیگر، پژوهش ها نشان داده اند که دانش آموزان در ارتباط با اعداد اعشاری با بدفهمی های عمده ای روبرو هستند. ولی معلمان از این بدفهمی ها آگاهی کمی دارند. لزوم اطلاع معلمان از بدفهمی ها و توجه به آن ها در طراحی های آموزشی نقش بسزایی در موفقیت دانش آموزان در ریاضیات ایفا می کند. لذا در این پژوهش به معرفی و ساخت دست سازه های ریاضی در جهت پیشگیری و اصلاح بدفهمی های دانش آموزان در ارتباط با اعداد اعشاری می پردازیم.

واژه‌های کلیدی: دست سازه، آموزش ریاضی، اعداد اعشاری، بدفهمی های دانش آموزان
متن کامل [PDF 625 kb]   (104 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: آموزشهای قبل و ضمن خدمت معلمان ریاضی
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۳۱ | پذیرش: ۱۳۹۵/۴/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print


برگشت به فهرست نشریات دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 )
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران ::::union:::: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 776 queries by yektaweb 3392