دوره 11، شماره 1396 - ( مقالات پوستری کنفرانس پانزدهم 1396 )                   جلد 11 شماره 1396 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1147 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای متن و تصاویر کتاب ریاضی پایه دهم رشته علوم انسانی سال 1395 براساس تکنیک ویلیام رومی است. همچنین تحلیل تمرین­ های کتاب٬ براساس حیطه های اصلاح شده بلوم و روش مورد استفاده در این پژوهش تحلیل محتوا است. جامعه آماری پژوهش، کتاب ریاضی پایه دهم رشته علوم انسانی سال 1395 می­باشد. یافته­ های تحقیق نمایان ساخت که ضریب درگیری متن، 1/74 بوده و نشانگر آن ­است­ که اکثر جملات و محتوای کتاب از فراگیر انتظار دارد؛ به­ طور مرتب و مداوم به تجزیه و تحلیل بپردازد و دیگر امکان ارائه اطلاعات علمی به اندازه کافی در آن وجود ندارد و بیشتر فراگیران را به انجام فعالیت­ های متعدد فرا می­ خواند. از نظر ویلیام رومی این کتاب­ ها نیز به صورت غیرفعال ارائه شده­ اند، چرا که فعالیت زیادی می­ طلبد. ضریب درگیری تصاویر نیز 0/6 تعیین شد؛ که نشان داد تصاویر کتاب، دانش­ آموزان را درگیر در یادگیری می­ کند. در بخش تحلیل تمرین­ ها براساس حیطه­ های اصلاح شده بلوم مشخص شد که 78/59درصد تمرین­ ها در سطح فهمیدن و به­ کار بستن می­ باشد و بیشتر از فراگیر انتظار دارد٬ بین آموخته­ های تازه و قبلی خود ارتباط برقرار کند و با استفاده از روش­ ها و روند­ها به انجام تمرین­ ها و یا حل­ کردن مسا ئل بپردازد.
متن کامل [DOCX 98 kb]   (45 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای آنان
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸