کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) ::
برگشت به فهرست نشریات جلد 1 شماره 1002 صفحات 0-0
جستاری از اثبات واستدلال در آموزش ریاضی
خانم شیوا مفاخری *، آقای انور خالدی، خانم حمیرا قریشی
چکیده:   (310 مشاهده)

تحقیق در مورد آموزش و یادگیری اثبات در دهه‌های اخیر گسترش یافته است. این رشد تحقیقات آموزش ریاضی را در حالت کلی منعکس می کند اما بر اثبات در آموزش ریاضی تاکید دارد. این توسعه به علاقه مندان به این موضوع خوشامد می گوید و دارای چالشی خصوصا برای معلمان و یاد گیرندگان بخصوص درنظام جدید آموزش ریاضی ایران  است. متون اثباتی با فرم خاص و سبک خاص مشخص شده اند. متون اثبات کتاب‌های مدارس از متون اثبات ژورنال‌های حرفه ای ریاضی دان‌ها متفاوت هستند. اما یکتایی کافی در سبک توجیه استفاده از یک بیان برای هر دو وجود دارد. نوشتن متون اثبات هدف اسناد اصلاحی اخیر است. دانش اموزان دبیرستان باید قادر به ارائه استدلال‌های ریاضی در فرم نوشتاری باشند که برای ریاضیدانان حرفه ای قابل قبول خواهد بود.. تحقیق روی خواندن و نوشتن افزایش یافته ولی رابطه بین کار محققان متفاوت واضح نیست. جملات کلیدی توسط نویسندگان متفاوت استفاده شده اند و فرضیات نظری مختلف ساخته شدند و به روش‌های ناسازگار دسته بندی شدند. ما علاقه مند به ادبیاتی هستیم که این اختلافات را توضیح دهد و ارتباط گم شده را برقرار سازد به یک فهم بهتر از ادبیات در نتیجه تلاش‌هایمان دست یابیم.

واژه‌های کلیدی: •اثبات، استدلال، اقلیدس، لاکاتوش، آموزش ریاضی.
متن کامل [PDF 343 kb]   (37 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - مروری | موضوع مقاله: ارتباط دوسویه بین ریاضی و سایرعلوم
دریافت: ۱۳۹۵/۱/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۵/۶/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print


برگشت به فهرست نشریات دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 )
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران ::::union:::: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.045 seconds with 779 queries by yektaweb 3392