[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) ::
جلد 1 شماره 1002 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
درک مفهومی دانش آموزان از مبحث معادله به کمک یک بازی
فاطمه سلیمیان ریزی
چکیده:   (887 مشاهده)

این مقاله بررسی عملکرد دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول ، در حل معادله می پردازد. در این مطالعه 60 دانش آموز پایه نهم در منطقه باغبهادران استان اصفهان ، شرکت کردند و پژوهشگر ، معلم ریاضی آن کلاس بوده است.

پس از تحلیل داده های مطالعه مقدماتی ، معلوم شد که عملکرد دانش آموزانی بهتر خواهد بود که سوالات را به صورت مفهومی درک کرده و توانایی آن را داشتند که مسئله را به صورت کلامی نیز توضیح دهد.

بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش ، لازم است که به منظور بهبود عملکرد دانش آموزان در مسائل ، ارتباط ریاضی و زندگی مشخص و به تقویت کلامی بودن ریاضی  ، اهمیت بیشتری داده شود .

واژه‌های کلیدی: بازی همراه با حل مسئله، مسئله کلامی ریاضی، آموزش معادله
متن کامل [PDF 160 kb]   (62 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: آموزش ریاضی ابتدایی به عنوان پایه ی آموزش ریاضی
دریافت: ۱۳۹۵/۱/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۵/۶/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3709